Programul de master: 400.1. Managementul în administraţia publică

Administraţia publicăreprezintă ansamblul instituţiilor şi proceselor administrative aflate în permanentă evoluţie sub influenţa transformărilor democratice şi complexitatea problemelor cu care se confruntă la etapa actuală societatea moldovenească aflată în proces de modernizare. Afirmarea tot mai activă a aspiraţiilor proeuropene a Republicii Moldova, mutaţiile ce au loc în conştiinţa socială drept consecinţă a acestor schimbări, presupun şi o nouă viziune asupra problemei pregătirii cadrelor pentru administraţia publică.
Programul de master este fundamentat pe baza unui plan de învăţământ ce cuprinde discipline din următoarele componente: a) fundamentale, care formează competenţe de bază la specialitate, ce permit abordarea ştiinţifică a domeniului; b) de specialitate, care au ca obiectiv formarea competenţelor specifice domeniului. Diversele activităţi (didactice, metodice, ştiinţifice, etc.)desfăşurate în cadrul catedrei de „Management social” sunt orientate spre modernizarea curriculară şi asigurarea unui învăţământ de calitate în domeniul Managementului administraţiei publice.

În conformitate cu misiunea şi obiectivele strategice ale catedrei de „Management social” din cadrul ASEM, acest program de master are scopul de a forma specialişti în domeniul administraţiei publice competenţi, capabili să se dezvolte continuu şi să colaboreze pentru a satisface cerinţele sistemului de administraţie publică atât la nivel central, cât şi la nivel local.

Prin specificul său interdisciplinar şi influenţei asupra stării societăţii contemporane programul de master din domeniul Managementului administraţiei publice poate contribui la formarea competenţelor în majoritatea domeniilor sociale şi umanistice, precum şi la formarea competenţelor privind elaborarea şi analiza politicilor publice şi a instrumentelor de realizare a lor, la dezvoltarea unor competenţe pentru sfera conducerii bazate pe cunoaşterea şi aplicarea normelor de drept şi tehnicilor moderne de administrare.

Respectiv, programul are menirea de a pregăti specialişti pentru activităţi care se referă la diversele domenii şi tipuri de activităţi din domeniul administraţiei publice atât la nivel central, cât şi la nivel local. Totodată, absolvenţii programului de master din domeniul Managementul administraţiei publice sunt viitorii funcţionari publici în funcţii de execuţie; specialişti în domeniul organizării activităţii administrative; specialişti în domeniul resurselor umane; specialişti în domeniul relaţiilor publice; specialişti în domeniul organizării şi prestării serviciilor publice; specialişti în domeniul documentării administrative; manageri de proiecte în administraţia publică; consilieri în administraţia publică; referenţi în probleme administrative; experţi în domeniul administraţiei publice.

Absolvenţii programului se pot angaja în cadrul diverselor instituţii ale APL şi APC, precum şi, în cadrul organizaţiilor non-guvernamentale care se preocupă de problemele administraţiei publice. Absolvenţii îşi pot continua studiile la ciclul III – Doctorat.

Planuri de învățământ și Programe de studii

Plan de învățământ frecvență la zi
Plan de învățământ frecvență redusă

Programul de master: 413. Managementul şi dezvoltarea resurselor umane

Resursele umane sunt considerate drept resursa strategică, principală pentru dezvoltarea oricărei ţări sau organizaţii. Pe măsura dezvoltării societăţii informaţionale, valoarea şi semnificaţia resurselor umane a crescut considerabil. Succesul oricărei organizaţii depinde, în mare măsură, de resursele umane care activează în cadrul acesteia. Pornind de la aceasta, importanţa şi contribuţia managerilor de resurse umane va fi una relevantă în activitatea oricărei organizaţii, indiferent de domeniul de activitate şi dimensiunea acesteia.

Programul de masterat „Managementul şi dezvoltarea resurselor umane” are drept misiune satisfacerea nevoilor de însuşire a cunoştinţelor avansate de specialitate în domeniul managementului şi dezvoltării resurselor umane şi a abilităţilor profesionale necesare atât cercetătorilor, cât şi practicienilor, în domeniul resurselor umane în vederea desfăşurării eficiente a activităţii acestora. Subdiviziunea din cadrul ASEM, responsabilă de programul de masterat „Managementul şi dezvoltarea resurselor umane” este Catedra „Management social” Diversele activităţi (didactice, metodice, ştiinţifice, etc.)desfăşurate în cadrul catedrei date sunt orientate spre modernizarea curriculară şi asigurarea unui învăţământ de calitate în domeniul managementului resurselor umane.

În conformitate cu misiunea şi obiectivele strategice ale catedrei de „Management social” din cadrul ASEM, acest program de formare profesională este orientat spre realizarea cerinţelor majore înaintate de piaţa muncii şi are scopul de a forma manageri în domeniul resurselor umane competenţi, capabili să se dezvolte multilateral şi continuu şi să colaboreze pentru a satisface cerinţele organizaţiilor în servicii calitative de management al resurselor umane.

Specialiştii instruiţi la programul de masterat „Managementul şi dezvoltarea resurselor umane” vor activa în subdiviziunile de resurse umane din cadrul organizaţiilor industriale, de construcţii, agricole, de transport, bancare, financiare, indiferent de forma de proprietate a acestora. De asemenea, vor putea fi angajaţi în calitate de specialist sau manager de resurse umane în cadrul administraţiilor publice centrale şi locale,. instituţii de cercetări ştiinţifice, asociaţii şi instituţii publice şi sunt pregătiţi pentru a se preocupa ulterior cu recrutarea şi selecţia resurselor umane, evaluarea performanţelor profesionale ale personalului, orientarea profesională a resurselor umane, instruirea şi dezvoltarea profesională a personalului, organizarea salarizării în cadrul întreprinderilor, organizării şi normării muncii, aplicarea metodelor eficiente de muncă, analiza posturilor, precum şi a altor probleme legate de managementul resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă. Absolvenţii îşi pot continua studiile la ciclul III – Doctorat.

Planuri de învățământ și Programe de studii

Plan de învățământ frecvență la zi